غرفه سازی

مشاوره، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در پروژه های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی

غرفه سازی

مشاوره، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در پروژه های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی

آفــنداک کار خود را در زمــیــنه معماری، طراحی، اجرای دکوراســــیون داخلی و همچنین غرفه های نمایشـــــگاهی از سال 1385 آغاز نموده اســت و در ســـال 1390 با نام راهبـــــردهای نوین آفنداک در اداره ثبت اسـناد تهران به ثبت رسـیده است و در راســـــتای فعالیت های حرفه ای خود و با بهـره گیـری از توان بالای هنـری، علمـی و فنی تیم طراحی - مهندســـی دانش آموخته و آشـــــنا با دانش روز در زمینه طـراحـی و اجرا و نیز بـرخورداری از تمامــی امکانات اجرایی توانسته است فضاهای متنوع در پـروژه های تجاری، فرهنگـی، مسکونی، صنعتی و اداری و... ارائه نماید.



این شرکت در زمینه مشاوره، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در پروژه های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی فعالیت می کند. آفنداک تاکنون در پروژه های مختلفی حضور داشته است و با طراحی و اجرای بیش از 500 پروژه موفق، کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است.

فهرست خدمات شرکت آفنداک به شرح زیر اعلام می گردد:

غرفه سازی و غرفه آرایی: طراحی 3D، ساخت غرفه، اجاره و فروش ملزومات غرفه و سازه های نمایشگاهی

معماری: بازسازی بناهای فرسوده، طراحی 3D، اجرای دکوراسیون داخلی و برنامه های تلویزیونی

  • ۰
  • ۰

در غرفه سازی نمایشگاه نکات کلیدی وجود دارد که رعایت این نکات هم به سود فروشنده است و هم خریدار و فروشندگانی که بیشتر به چنین نکاتی اهمیت می دهند، مشتری بیشتری را خواهند داشت.


غرفه سازی نمایشگاه:
در نمایشگاه جهت ایجاد نظم و تمرکز بر روی فعالیت ها و افزایش رضایت مندی مشتریان غرفه سازی انجام می شود، این غرفه سازی هم به نفع مشتری و هم فروشنده است.در غرفه سازی باید مکانی جهت تبادل نظر بین مشتری و فروشنده و همچنین میزهایی جهت قرار دادن بروشورهای مرتبط با کالاها وجود داشته باشد.


چه مواردی سبب جذب افراد در نمایشگاه می شود:
طراحی غرفه ها باید به گونه ای انجام شود که افراد را به سمت خود جذب نماید، به همین منظور رنگ، طراحی های بکار رفته، موزیک هایی که پخش می شود در این زمینه بسیار تاثیرگذار خواهد بود. ظاهر هر نمایشگاه باید به گونه ای طراحی شود که بیننده با دیدن آن از موضوع آن به راحتی مطلع شوند. بنر هایی که در این زمینه طراحی می شود باید جذاب و نشاط آور باشد و سبب سوال در ذهن مخاطب شود و مخاطب  را به سمت غرفه سوق دهد، البته از طریق پخش آهنگ های مرتبط می توان جهت معرفی غرفه استفاده کرد.


 نکات قابل توجه در غرفه سازی نمایشگاه:
۱- استفاده از غرفه های از پیش ساخته شده: چنین انتخابی دو حسن دارد، اول کاهش هزینه ساخت و ساز و دوم، اطمینان از برپایی به موقع غرفه.
۲- توجه به ورودی و خروجی های غرفه: یکی دیگر از اصول اولیه طراحی غرفه و غرفه سازی نمایشگاه ها توجه به ورودی و خروجی غرفه می باشد، جهت جلوگیری از شلوغی و ازدحام باید چندین ورودی و خروجی برای نمایشگاه ایجاد شود، بهتر است ورودی ها به صورت طولی و خروجی ها به صورت فرعی هایی در عرض ایجاد شود.
۳- در غرفه سازی نمایشگاه ها بهتر است از چندین زیر بخش که هر بخش از بخش دیگر متمایز و در عین حال مکمل هم باشد استفاده شود.
۴- یکی دیگر از اصول غرفه سازی نمایشگاه، توجه به سیم کشی برق و اینترنت می باشد. برای چنین مسائلی باید سیم کشی ها به صورت پنهان با استفاده پارتیشن ها انجام شود.


اصول اولیه طراحی غرفه و غرفه سازی نمایشگاه ها:
در دیزاین و طراحی و غرفه سازی نمایشگاه باید یک سری نکات را رعایت نمود که در ادامه به آن اشاره می شود.
۱- ایجاد تناسب بین غرفه و کالاهای موجود:
غرفه سازی نمایشگاه باید به گونه ای انجام شود که بین طراحی طاهر غرفه و محصولاتی که ارائه می شود تناسب وجود داشته باشد، برای مثال زمانی که غرفه ای برای ایرانسل طراحی می شود باید رنگ زرد که بیانگر شرکت ایرانسل است در طراحی آن به کار رود. طراحی بیرونی غرفه باید نمایانگر درون آن باشد و حتی بهتر است طراحی به صورتی باشد که علامت سوال در ذهن فرد ایجاد کند تا فرد جذب غرفه شود.
۲- نورپردازی جذاب در غرفه:
در غرفه ها باید به نورپردازی به عنوان یک عامل جلب کننده توجه شود، نورپردازی باید به گونه ای انجام شود که تمام کالاها چه از داخل غرفه و چه از خارج کاملا دیده شوند، اصولا کالاهایی که بیشتر در معرض دید افراد قرار می گیرند بیشتر به فروش می رسند.
۳- توجه به کفپوش در غرفه
در زمان برپا کردن غرفه باید به کفپوش آن دقت شود، کفپوش باید با رنگ دیواره ها همخوانی داشته باشد.
۴- استحکام غرفه:
اصولا غرفه ها عمر طولانی مدتی ندارند ولی با این وجود باید از استحکام خوبی برخوردار باشند، بهترین جنس جهت ساخت غرفه استراکچر پروفیل آلومینیوم ۶ میلیمتری است.
۵-توجه به نظم در غرفه:
اصولا غرفه ها شلوغ هستند و همین مسئله سبب کلافگی و سردرگمی بازدیدکنندگان می شود و در نهایت افراد بدون هیچ خریدی از غرفه خارج می شوند، جهت جلوگیری از این مسئله باید اجناس و محصولات ارائه شده در غرفه با نظم چیده شوند و باید از شلوغی پرهیز کرد.
۶- استفاده از برندهای معروف:
آنچه سبب می شود افراد در یک غرفه بمانند حضور برندهای سرشناس و به نام است. در زمان برپایی و بعضا قبل از آن می توان به تبلیغات برندهای معتبر در این زمینه پرداخت.
۷- توجه به بی نظمی در عین وجود نظم:
یکی از طراحی های جالب در غرفه سازی نمایشگاه توجه به بی نظمی در عین حال نظم است. نظم زیاد سبب خستگی ذهن می شود، از این رو ایجاد بی نظمی در کنار نظم سبب تنوع می شود. البته این بی نظمی نباید افراطی شود. ترکیب رنگ های مکمل تا حدی مانند بی نظمی عمل می کند.
۸-تبلیغات صوتی:
گاهی به دلیل شلوغی  افراد کمتر از نظر چشم  به اجناس دقت می کنند پس بهترین گزینه در کنار تبلیغات نوشتاری، تبلیغات صوتی است. البته پخش آهنگ های پر نشاط و هیجان آور از این قضیه مستثنا نمی باشد.

 

  • ۹۸/۰۷/۱۷
  • علی میرزانژاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی